stolarstwo

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.

Artykuł Dodaj artykuł

Warsaw Build 2013 - podsumowanie

Warsaw Build 2013: Tłumy zwiedzających i ciekawe panele dyskusyjne oraz specjalistyczne pokazy podczas pierwszej edycji targów budowlanych i wnętrzarskich w Warszawie

Ponad 2 tys. gości – specjalistów z branży, szefów firm i architektów oraz bogaty program konferencji, paneli dyskusyjnych i pokazów – to wyróżnia pierwszą edycję targów Warsaw Build, Windows & Doors Warsaw oraz Interiors & Design Warsaw na mapie podobnych imprez w Polsce. Wystawcy już teraz mówią o sukcesie, bo odwiedzili ich głównie specjaliści branży budowlanej, a to właśnie najważniejsza idea targów business to business.

We wtorek 10 września o godz. 11 uroczyście otwarto pierwszą edycję Międzynarodowych Targów Sprzętu i Materiałów Budowlanych, Wyposażenia i Wykończenia Wnętrz oraz Technologii Produkcji Okien i Drzwi. Impreza odbyła się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Ignacego Prądzyńskiego 12/14.

Podczas uroczystej inauguracji gościli m.in.: Gabor Konya z ambasady Węgier, Nikolas Neve z Biura Regionu Brukseli, zastępca Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego - Jacek Szer, prezes EXPO XXI - Żaneta Berus oraz Wojciech Chmielecki, zastępca dyrektora Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych.

Na imprezę przyjechało prawie 70 wystawców z kilku europejskich krajów. Byli goście m.in.: z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Malty, Węgier, Czech oraz Polski. Imprezę odwiedziło ponad 2 tys. profesjonalistów z branży budowlanej i wykończeniowej

Wojciech Chmielecki, zastępca dyrektora Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych oraz Akmaral Amirkhanova, prezes Lentewenc rozpoczynają targi Warsaw Build, Windows & Doors Warsaw oraz Interiors & Design Warsaw 2013.
Lentewenc - Warsaw Build 2013

Targom patronowało piętnastu partnerów merytorycznych: Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, Zrzeszenie Montażystów Stolarki, Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych, Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej: Szklanej i Skalnej, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, Atlas, Małopolskie Centrum Budownictwa Energooszczędnego, Creative Poland, Loughborough Universyty, Polski Związek Płytkarzy, ArtCada, Bluevision, Fibaro oraz Indesign. Właśnie ci partnerzy przygotowali bogaty program pokazów i prelekcji.

Na imprezie nie zabrakło też dziennikarzy specjalistycznych. Wydarzeniu patronowało blisko sześćdziesiąt mediów branżowych: drukowanych i elektronicznych. Frekwencja specjalistów z branży budowlanej i wnętrzarskiej najbardziej cieszyła wystawców. To właśnie główna idea targów business to business (B2B). Chodziło, żeby przyjechali właściciele innych firm, by rozmawiać w Warszawskim Centrum EXPO XXI o biznesie.

- Jesteśmy zadowoleni, bo na targach byli ludzie z branży. Uzyskaliśmy wiele kontaktów i po pierwszych rozmowach jestem przekonany, że nasza wizyta zakończy się konkretnymi zleceniami i umowami. To nasze pierwsze targi w Polsce. W ubiegłym roku weszliśmy na ten rynek – mówi Sebastian Janiak, Otto Chemie (Niemcy).
Mówi Sebastian Nowak (Duolux s.c. Poznań, Tablice ledowe, Polska): - Otrzymaliśmy wiele kontaktów. Cieszy nas, że gośćmi nie były przypadkowe osoby z ulicy. Do Warszawy przyjechaliśmy szukać kontrahentów i to się udało. Już teraz wiemy, że udział w targach  zwrócił się nam finansowo, więc jesteśmy zadowoleni.

Pokazy dekarzy, płytkarzy i stolarzy

Przez trzy dni targowe goście mogli podziwiać m.in. pokazy sztuki dekarskiej, które odbywały się pod hasłem „Dobra Firma Dekarska“.

Lentewenc - Warsaw Build 2013

- Na stoisku Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy były wykonywane m.in dachy kryte blachą w kilku technologiach oraz dachówką ceramiczną - mówi Arkadiusz Gnat z Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Widzowie mogli też zobaczyć wszystkie możliwe akcesoria dachowe począwszy od okien połaciowych, poprzez rynny, folie dachowe, stopnie kominiarskie i płotki przeciwśniegowe.

Goście targów Warsaw Build oglądali również techniki kładzenia płytek ceramicznych oraz poznali tajniki mobilnego laboratorium Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych.

Przez trzy dni imprezy specjaliści z firmy Atlas prezentowali pokazy robót z użyciem m.in: hydroizolacji, klei odkształcalniowych oraz profili tarasowych i gładzi.

W hali EXPO XXI codziennie można też było podziwiać pokazy mistrzów stolarki: - Impreza była kameralna, ale dzięki temu wszystkich udało się poznać – twierdzi Aleksandra Tęsiorowska z Zrzeszenia Montażystów Stolarki. - Świetnie udał się piknik naszych montażystów. Specjaliści dopisali, frekwencja była dobra, więc jesteśmy zadowoleni.

Design i energooszczędność

Każdy dzień targów upływał pod innym hasłem. I tak: pierwszy dzień, to design w budownictwie oraz wnętrzach. Tego dnia tłumy widzów gościły na debatach dotyczących współpracy polskich firm z designerami. W panelu brali udział goście z Niemiec.

Równie dużą liczbę gości zebrał panel przygotowany przez Grupę Krytyka Architektury. Tam młodzi architekci zastanawiali się „Czy polska architektura ma swój język?

Choć temat budownictwa energooszczędnego przewijał się w czasie całej imprezy, to całkowicie był mu podporządkowany drugi dzień targów.

Z prelekcją wystąpiła prof. dr inż. Genowefa Zapotoczna-Sytek z Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, która przedstawiła wykład nt. „Autoklawizowany Beton Komórkowy – materiał budowlany do realizacji obiektów energooszczędnych”. Ciekawą prezentację miały też Małgorzata Skonieczna i Joanna Florczak z ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Tematem ich panelu była polska stolarka otworowa w perspektywie rynku, marek i wykonawców.

Lentewenc - Warsaw Build 2013

Jak energooszczędność, to nie mogło zabraknąć panelu związanego z inteligentnym budynkiem. Przedstawiciele firmy FIBARO omawiali „Istotę inteligentnego budynku”.

Próbowali odpowiedzieć na pytanie: czy inteligentny budynek, to standard przyszłości, czy może już norma w dzisiejszym budownictwie?

Z kolei przedstawiciele Politechniki Krakowskiej Marcin Furtak oraz dr inż. Małgorzata Fedorczak przedstawili na przykładzie „Małopolskiego Centrum Budownictwa Energooszczędnego”, w jaki sposób nauka i biznes są przyszłością innowacji w budownictwie.

Trzeci dzień targów poświęcony był Warszawie jako jednemu z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Europie dla inwestycji komercyjnych. Tego dnia inwestorzy i deweloperzy dowiedzieli się m.in. jakich błędów nie popełnić przy budowaniu nowej siedziby.

OPINIE WYSTAWCÓW

BEATA KULESSA, (Małopolskie Centrum Budownictwa Energooszczędnego, Polska): Nawiązaliśmy wiele cennych kontaktów, które będą owocowały dalszymi projektami w naszej branży.  Z wybranymi firmami podpisaliśmy umowy o współpracy i przedstawiliśmy naszą ofertą. Dzięki targom udało nam się nawiązać kontakty nie tylko z polskimi, ale również zagranicznymi kontrahentami.

MATEUSZ KUBICKI, IDENCOM Germany GmbH, Niemcy, biometryczne zamki: To nasz debiut jako firmy zagranicznej i jednocześnie wejście na polski rynek. Mogliśmy osobiście poznać naszych partnerów. Dzięki targom zyskaliśmy kontakty, które z pewnością przełożą się na konkretne zamówienia. Z tego powodu jesteśmy zadowoleni z imprezy.

ARTUR SKUCHA, Kompotherm, Niemcy, producent drzwi: Braliśmy pod uwagę, że to są pierwsze targi. Jesteśmy zadowoleni z przyjacielskiej atmosfery. Nawiązaliśmy więcej kontaktów niż oczekiwaliśmy i na 100 proc. będziemy za rok. W przyszłym roku liczylibyśmy na większe forum współpracy – interakcję z firmami. Fajny też byłby dzień przeznaczony dla klientów indywidualnych.

ZORAN KUZANOWSKI, OZON, Macedonia, Wentylacja: Zyskaliśmy nowe kontakty z Polski, Ukrainy oraz Rosji. Podobała nam się organizacja imprezy. Dobrym pomysłem są targi B2B.

PAUL SULTANA, Bridge Point, Malta, wyposażenie kuchni, łazienki: Zyskaliśmy kontakty, ale oczekiwaliśmy, że będzie ich trochę więcej. Bardzo troszczyli się o nas organizatorzy i zapewniali super atmosferę. Z tego jestem bardzo zadowolony.

Lentewenc - Warsaw Build 2013

EWA KRZYWDA, Heatroll Czechy, szklane grzejniki: Organizacja i atmosfera super! Zespół dbał o czas „po pracy”. Zyskaliśmy wiele nowych kontaktów i jesteśmy wstępnie umówieni na konkretne spotkania biznesowe. Dopiero rozkręcamy biznes w Polsce, to był nasz debiut.

LEOPOLD ROLEK Polgips Polska właściciel firmy w Polsce: Bardzo podobał mi się interesujący profil targów oraz wiele innowacyjnych rozwiązań. Może nie były to duże targi, ale bardzo skonkretyzowane i dla ludzi z branży. Na pewno wystawcy, jak i goście wyszli z targów zadowoleni.

ANNA HAJDAS, GUBAD, Polska, świeczniki, artykuły wyposażenia wnętrz: Jesteśmy zadowoleni z targów, mimo że impreza nie była duża. Marketing organizatora sprawił, że cieszymy się z uzyskanych kontaktów. Bardzo dobrze układała się współpraca z organizatorami, zwłaszcza że to pierwszy występ na targach, choć działamy już 20 lat na rynku w Polsce, a produkty wysyłamy głównie do USA i krajów UE.

BARBARA ŁUKASIAK, Muraspec, Polska, dekoracja ścian: Otrzymaliśmy bardzo wiele kontaktów. Głównie do architektów projektujących wnętrza indywidualne. Zyskaliśmy wiele kontaktów z Ukrainy i Rosji. Na targach udało się poznać osobę, która realizuje budowę hotelu i jest zainteresowana naszym produktem. Otrzymaliśmy też wiele innych ofert współpracy handlowej, co jest dla nas cenne.

BARTOSZ KOZŁOWSKI, Drzwi Kozłowski, Polska: Jestem zadowolony. Jeśli oceniać targi szkolną miarą to dałbym mocną „4”. Zyskaliśmy trochę kontaktów. Na wystawie było wiele osób z branży. Rozmawialiśmy z ludźmi z Estonii, Łotwy, Litwy i Ukrainy. Zebraliśmy kilka kontaktów, które powinny zaowocować kontraktami.

ILLES GABOR, Kompozitor, Węgry, systemy ogrzewania, wkłady kominowe: Zyskaliśmy sporo nowych kontaktów i mam nadzieję, na pozyskanie ekskluzywnych klientów. Na targach w naszej branży nie było konkurencji, więc mieliśmy mnóstwo zapytań z biur projektowych i trochę od osób prywatnych. W Warszawie podpisaliśmy kontrakty z partnerami, głównie z biurami projektowymi.

Artykuł został dodany przez firmę

Lentewenc Sp. z o.o. (ITE Group Plc.)

Lentewenc Sp. z o.o. skupia swoje działania na organizacji międzynarodowych wystaw i konferencji w Polsce w różnych sektorach przemysłu. Organizowane przez nas targi są targami branżowymi (B2B) skupiającymi polskie i zagraniczne firmy związane z danym sektorem przemysłu.

Zapoznaj się z ofertą firmy